• Polski
  • English

Most kolejowy

  • Zakres prac:

    • Instalacja czujników
    • Projekt
    • Uruchomienie i konfiguracja systemu

    Most kolejowy

    MONITORING KONSTRUKCJI MOSTU KOLEJOWEGO ZLOKALIZOWANEGO NA SZKODACH GÓRNICZYCH

    Systemem monitorowania objęto most kolejowy zlokalizowany na obszarze, gdzie planowana w jest w najbliższych latach intensywna eksploatacja pokładów węgla kamiennego. Pomosty zaprojektowano jako stalowe jednoprzęsłowe i dwuprzęsłowe, przy czym każdy kierunek jazdy jest niezależny. Pod jednym torem znajduje się obiekt nitowany, a pod drugim – obiekt stalowy spawany.

    Na skutek prowadzonej eksploatacji górniczej doszło w przeszłości do deformacji konstrukcji mostu objawiającej się przemieszczeniami dźwigarów względem podpór i zarysowaniami podpór betonowych.

    System monitorowania ma za zadanie w czasie rzeczywistym dokonywać pomiarów wybranych wielkości fizycznych związanych z odpowiedzią konstrukcji mostu na przykładane doń przemieszczenia gruntu.

    Pomiarami objęto:

    • przemieszczenia pomostów względem podpór w dwóch prostopadłych kierunkach,
    • przechyły przyczółków w dwóch prostopadłych płaszczyznach.